Gå till innehåll

Musikprogram, orkester, stråkar, stämningsmusik


Zhyron

Recommended Posts

Nån som vet ett bra musikprogram där man kan lägga stråkar, gitarr och sånt i?

Så att man kan skapa stämningsmusik, tänker då mest på sorglig musik

Många gånger med musikprogram så är de lite mer popiga/rockiga så tänkte jag skulle fråga om nån visste

 

Har letat musik men hittar inget som passar än så länge

Länk till kommentar
Share on other sites

Reasons stråkljud kommer inte i närheten av hur bra man kan få det att låta med ett riktigt orkesterbibliotek!

 

Jag brukar alltid att tipsa om EW/QL silver edition. Det tillsammans med Cubase är en väldigt bra kombination. Då kan du spela in gitarr och sång eller vad du nu vill i Cubase...

 

Men det finns ju ingenting färdigt i programmet så så får skriva musiken själv.

 

http://www.soundsonline.com/sophtml/details.phtml?sku=EW-161 Lyssna på de demolåtar som finns där! Låter riktigt bra... Såg att priset var kraftigt reducerat nu oxå.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ketri]Reasons stråkljud kommer inte i närheten av hur bra man kan få det att låta med ett riktigt orkesterbibliotek!

[/citat]

 

Reason i sig är väl ganska bra eftersom du får med ganska många hyggliga samplingar. Men det är klart du kommer inte långt med något program om du inte har ett samplerbibliotek. Finns vissa att ladda ner gratis men de som låter riktigt bra får man ju betala för. Många kör ju reason under ett annat program tex cubase just för att hanteringen av midi etc är bättre i reason. Och sedan använder cubase för att spela in audio.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Black Star]

Vissa låtar var väldigt bra, tror ni att dom får damp om man snor några... Visserligen så är det lagligt att ta 20sek från en låt.[/citat]

 

HAHA!!! Du får inte använda 1 millisekund av någon låt som du inte har rättighet till!!!! Var har du fått det ifrån?

 

20 sekunder var nog det högsta av alla myt-tal... 4 takter har man ju hört förr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Han snackar rakt av skit.

Regeln gäller, så länge materialet går att identifiera, så har man satt sig själv i skiten, & blir man stämd så går man GARANTERAT inte därifrån som segrare.

Med noter är det måhända svårare, men det existerar inga som helst mallar för hur långt likheten måste vara gången.

jag TROR det var Povel Rammel som sa nåt sånt, har dock ingen som helst aning om varför, & kan vara fel (alltså VEM, inte VAD). Läste i ett Musiker Magasin apropå ungefär samma fråga vill jag minnas.

 

Hm, han måste jobbat för SVT, dom verkar sno som korpar vilt & brett.

Hört både stulna partier från Front 242, Zeromancer & en hel del andra grupper.

Länk till kommentar
Share on other sites

Svt kan ju ta vilken musik dom vill, dom fyller bara i en lista på vilka låtar, artis och hur mycket av låten dom använder. Sedan betalar dom in pengar till STIM (och nån annan organisation som jag inte kommer ihåg) som i sin tur betalar ut till artisterna. Så sålänge det är artister som är reggade på något av de där ställena så får dom pengar för varje millisekund som spelas officiellt på svt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...