Gå till innehåll

Filmprylar.se annonsmarknad nu ute!


Pace

Recommended Posts

Nu är annonsmarknaden för filmare klar! :D :bire

 

http://www.filmprylar.se/

 

Filmprylar.se ska så småningom ersätta prylannonserna i annonseringsforumet (jobbannonserna blir kvar). Notera att detta är en betaversion och därför kan det finnas buggar. Jag skulle vara tacksam om ni vill skriva ett inlägg om det uppstår några fel eller skicka ett e-postmeddelande till adressen som finns på Filmprylar.se.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fick dock upp problem när jag gjorde en sökning (även fast jag visste att de inte kunde komma resultat): "Server Error in '/' Application.", istället för bara; inga resultat...

 

Åtgärdat! Tack för buggrapporteringen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Nu är det andra annonsen som hamnar på säljes när det skulle vara köpes. Man kan ju tycka att de får skylla sig själv men det tar ju tid för alla som klicka på den också. Kanske inte något val ska vara ifyllt när man skriver en annons (nu är Säljes förvalt)?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan vara en god idé att inte förmarkera "Säljes".

 

Ser att jag inte svarade på frågan:

 

Sökfunktionen är lite för enkel, går det inte att söka på annonser i en viss del av landet bara?

 

Jo, gå in i den region du vill visa och sök därifrån. Detta ska förtydligas då lite användbarhetstester visade att detta inte framgick tydligt nog.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, gå in i den region du vill visa och sök därifrån. Detta ska förtydligas då lite användbarhetstester visade att detta inte framgick tydligt nog.

 

Det kan man gott säga, vore väl bättre att ha regionvalet som en rullgardinsmeny bredvid sökrutan?

 

En intressant sak jag upptäckte på Blocket var att på webbsidan så man bara först söka per region och sedan ändra till närliggande regioner eller hela landet, men på mobilsajten så kan man välja hela landet direkt, inte speciellt konsistent. Bara en reflektion...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kan man gott säga, vore väl bättre att ha regionvalet som en rullgardinsmeny bredvid sökrutan?

 

Jag får göra lite tester och se vad som är lämpligast. Just nu tror jag på modellen att klicka sig fram och sedan söka där man befinner sig. (Fast det går ju att kombinera, nu när jag tänker på det..)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Då finns det en uppdatering av http://www.filmprylar.se.

 

  • Det går nu att redigera annonsen.
  • "Sök i Göteborg" är en ny knapp som ska förenkla att söka i kategorier, regioner etc. (Knappen ändras beroende på var du är)
  • Lättare se vilka annonser som är säljes/köpes.

 

Andra småändringar är nu att "Säljes" inte längre är markerad när man lägger in en ny annons. Annonser som låg i fel kategori har flyttats till rätt kategori (Filmkameror --> Videokameror).

 

Vad tycker ni? Är den lättare att hitta och använda nu?

Länk till kommentar
Share on other sites

Då finns det en uppdatering av http://www.filmprylar.se.

 

  • Det går nu att redigera annonsen.
  • "Sök i Göteborg" är en ny knapp som ska förenkla att söka i kategorier, regioner etc. (Knappen ändras beroende på var du är)
  • Lättare se vilka annonser som är säljes/köpes.

 

Andra småändringar är nu att "Säljes" inte längre är markerad när man lägger in en ny annons. Annonser som låg i fel kategori har flyttats till rätt kategori (Filmkameror --> Videokameror).

 

Vad tycker ni? Är den lättare att hitta och använda nu?

 

Bra! Fast jag ser ingen knapp "Sök i Göteborg" ;) Du menar väl länken i Regionslistan (som är så lång att man måste scrolla för att komma till Stockholm :(

 

Sen tycker jag att t ex knappen "Sök i Säljes" ska stå närmast söktexten och knappen Sök alla annonser kan stå till höger om den.

 

Fortfarande tycker jag att de blåa länkarna högst upp är fula, ojämna och ser ut som en spam-sida...

 

Fick också en lust att börja kommentera annonserna ungefär som man skriver kommentarer på Facebook, jag kan förstå att det kan spåra ur (och kanske kräver något spam/virusfilter men om annonsören tillåter det så vore det en bra grej...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för synpunkterna! Jag sammanfattar dem längst ned så att jag enkelt ska kunna se dem framöver. Kommentarer på annonserna vore förstås en intressant idé, så länge som annonsören själv kan välja. Det ska jag titta närmare på. :)

 

 

- Regionlistan lång, måste scrollas.

- Knappen "Sök i Säljes" närmast sökrutan.

- Kommentarer till annonser.

- Ojämna och fula länkar i toppen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för synpunkterna! Jag sammanfattar dem längst ned så att jag enkelt ska kunna se dem framöver. Kommentarer på annonserna vore förstås en intressant idé, så länge som annonsören själv kan välja. Det ska jag titta närmare på. :)

 

 

- Regionlistan lång, måste scrollas.

- Knappen "Sök i Säljes" närmast sökrutan.

- Kommentarer till annonser.

- Ojämna och fula länkar i toppen.

 

Länkarna högst upp behövs väl knappast nu när du kan söka i listan till vänster? Återstår bara Lägg in annons som också kanske kan ligga till vänster, och namnet på sidan som kan går att smälta ihop med filmrulle-loggan?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hur går det med avslutade affärer på filmprylar.se? Svårt att se att det händer något (inte ett enda mail på mina, man måste nog som säljare annonsera på flera platser, eller varför inte få till en allmän länkning från allaannonser.se eller tar de betalt för det?)

 

Såg att en säljare klagade på att köpare inte accepterade förskottsbetalning till hans bankkonto, inte undra på! Vore inte så dumt att åtminstone tipsa om någon schysst betalningsförmedling på samma sätt som t ex Blocket pushar för Internetgirot.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur går det med avslutade affärer på filmprylar.se? Svårt att se att det händer något (inte ett enda mail på mina, man måste nog som säljare annonsera på flera platser, eller varför inte få till en allmän länkning från allaannonser.se eller tar de betalt för det?)

 

Jag vet inte riktigt vad du frågar efter med avslutade affärer, men det ligger av förklarliga skäl både högt och lågt. Vissa annonsörer får många mail medan andra inga, det beror högst sannolikt på vad som annonseras, pris och så vidare.

 

Allaannonser.se är ett alternativ framöver. (De indexerar självmant i nuläget.)

 

Såg att en säljare klagade på att köpare inte accepterade förskottsbetalning till hans bankkonto, inte undra på! Vore inte så dumt att åtminstone tipsa om någon schysst betalningsförmedling på samma sätt som t ex Blocket pushar för Internetgirot.

 

Det är en bra idé.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte riktigt vad du frågar efter med avslutade affärer, men det ligger av förklarliga skäl både högt och lågt. Vissa annonsörer får många mail medan andra inga, det beror högst sannolikt på vad som annonseras, pris och så vidare.

 

Jag undrade bara om ni har någon koll på hur många som får något sålt på sajten. T ex om/när annonsen tas bort så skulle man kunna få kryssa för orsaken: såld/såld på annat sätt/ångrat mig/säljer senare/annat (fri text). Kanske också priset som frivillig uppgift.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag undrade bara om ni har någon koll på hur många som får något sålt på sajten. T ex om/när annonsen tas bort så skulle man kunna få kryssa för orsaken: såld/såld på annat sätt/ångrat mig/säljer senare/annat (fri text). Kanske också priset som frivillig uppgift.

 

Det finns det i dagsläget inte. Det går att se hur många annonser som tagits bort, men inte orsaken. Jag har funderat på att lägga in den funktionen, men den är inte prioriterad just nu.

 

Vad som däremot är prioriterat är att slippa använda lösenord. För att redigera eller ta bort annonsen ska man bara behöva ange sin e-postadress, och då skickas en verifieringslänk.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Ser att filmprylar fått någon slags uppdatering på loggan iaf, men det är fortfarande de där blå spam-liknande, konstigt centrerade textlänkarna upptill på sidan...

 

Ja. Även om jag tar emot och värderar alla tips så är det inte säkert att jag genomför dem. Än så länge talar besöksstatistiken för att den uppfattas som allt annat än spam.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja. Även om jag tar emot och värderar alla tips så är det inte säkert att jag genomför dem. Än så länge talar besöksstatistiken för att den uppfattas som allt annat än spam.

 

Jag vet, tycker bara de är fula med avvikande färg, font och placering ;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...