Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/23/2006 in all areas

  1. Även om handlingen känns klassikt gillar jag idén. Främst beroende på gravstenarna, vilket gör att du enkelt kan få en fungerande struktur för berättelsen. Det är främst det ”bakomliggande” som jag hänger upp mig – alltså anledningen till att allt händer. Kommer det först fram i tredje akten? Några frågeställningar: - Vad fyller hans förhoppning om att bli författare för funktion i berättelsen? ”Jack is a dull boy”?) - Vad finns det för anledningar till att han inte kan lämna stugan? Är det för att tjejen försvunnit med bilen (kan inte ta sig någonstans)? Letar han efter henne? - Vad är idén med tuberkuloshistorien? Känns inte så spännande och verkar inte vara kopplad till killen på något sätt, vilket det ”bakomliggande” borde vara. Vem var mannen i stugan t.ex.? En släkting till killen? Borde finnas en koppling mellan killen och det ”bakomliggande”. Det stora avslöjandet kring det ”bakomliggande” måste ha byggts upp under filmens gång för att det ska kännas som ett stort uppdagande – en ”aha-upplevelse” (Typ ”sjätte sinnet” eller ”de misstänkta”). Pusselbitarna ska falla på plats i slutet och det ska helst inte komma en massa ny information som man inte är bekant med sedan tidigare (eller ytterst knapphändigt), typ Villmark (”grindvakten”) eller Storm (DD’s förflutna). - Varför tar flickan ut sin hämnd på dessa personer? För att de besöker stugan? I så fall ska det väl vara för att de hittar (eller hon förser dem (på något sätt)) information om hennes fruktansvärda öde, men de bryr sig inte om det. Då finns det ett motiv för ”hämnd”. Hoppas att du skriver ihop ett treatment på detta – skulle gärna läsa det. /H
    1 point
This leaderboard is set to Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Create New...