Gå till innehåll

Kaffet smakar bajs.


jbergman

Recommended Posts

Titeln säger det mesta: kaffet smakar bajs.

 

 

En hastigt producerad film utifrån tanken att just göra saker snabbt, utan att för den skull ge avkall på kvalitén. Det här är en ny version med nytt ljud.

 

Alla kommentarer är varmt uppskattade.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag verkligen älskade manuset, idén och själva "tonen" i filmen. Killen som lagt i bajset gör ett bra framträdande.

 

Det som drog ner var som du skrev ljudet. Kändes även som att skärpan var lite off i någon/några scener. Klippningen vid 0:54 kändes lite opassande. Som att det var felklippt. Jag hade nog valt en crossfade eller liknande på både bild och ljud för att få känslan av att dialogen hade fortsatt ett tag.

Sen skulle jag ha skippat sista scenen med tjejerna. Det gav ingenting till storyn tyckte jag + att deras agerande kändes lite halvdant.

 

Men som sagt - starkt jobbat med manuset och idén!

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, i det här fallet sket sig ljudet en hel del, men det är bara att svälja i nuläget.

Ewww, tänk på dina metaforer. >_

Men jag skulle säga att "en hel del" är en underdrift faktiskt - det är så gott som ohörbart. Även om idén var att göra något snabbt så kräver nog det där looping.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag verkligen älskade manuset, idén och själva "tonen" i filmen. Killen som lagt i bajset gör ett bra framträdande.

Kul att du gillade det som var bra i alla fall.

 

Klippningen vid 0:54 kändes lite opassande. Som att det var felklippt.

Ja, det är ett ganska fult klipp, men det var svårt att få till. Sanningen är att jag i efterhand klippte bort lite dialog på ett par ställen för att få mer tempo i filmen, och jag hade inga bra ljudbitar att klippa ihop.

 

Sen skulle jag ha skippat sista scenen med tjejerna. Det gav ingenting till storyn tyckte jag + att deras agerande kändes lite halvdant.

Det tycks vara en smaksak det där med sista scenen. Vissa gillar den, andra inte. Att agerandet inte är på topp är jag den förste att medge, och då tog ändå inspelningen av tjejernas scen längre tid än hela resten av filmen. Du skulle sett dem i början... Men de var tappra själar och ställde upp gratis, så de får hänga med i filmen i alla fall.

 

 

Ewww, tänk på dina metaforer. >_

Haha, det hade jag helt missat! Kanske passande i sammanhanget dock.

 

Men jag skulle säga att "en hel del" är en underdrift faktiskt - det är så gott som ohörbart. Även om idén var att göra något snabbt så kräver nog det där looping.

Du har nog rätt. Jag skall kolla med skådisarna om de kan ställa upp. Nästa treminuterskomedi tycks bli uppskjuten i alla fall, för av någon anledning tycker de skådisar vi kontaktat att det manuset är för sjukt för att de skall vilja ställa upp. De inser tydligen att det är en film som kommer att göra många arga.

 

Tack för alla kommentarer!

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste hålla med om vad andra redan sagt ang. ljudet. Det drar ner en del tyvärr :(

Tycker att det är synd för jag tror det hade varit en riktigt bra kortfilm om ljudet var klockrent. Tyckte att både manuset och de två manliga skådespelarnas insats var bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker att det är synd för jag tror det hade varit en riktigt bra kortfilm om ljudet var klockrent. Tyckte att både manuset och de två manliga skådespelarnas insats var bra.

Kul att du gillade de goda bitarna i alla fall! Eftersom filmen har mottagits väl trots sina brister, inte minst här, så blir det en eftersynkning inom kort. Jag kommer att lägga upp den nya versionen så snart den är klar, men det blir nog först om ett par veckor eftersom den ena skådisen är upptagen på annat håll.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 4 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...