Gå till innehåll

Våra två första filmer! - Woolgather Media


Kathaugnir

Recommended Posts

Tja!

 

Vi är två grabbar som bestämt oss för att börja göra film och syssla med videoredigering/musiklicensiering.

Detta är våra två första filmer, våra första trevande steg på vägen, och vi har lärt oss en hel del. Dessa forum har

varit en viktig informationskälla för mig personligen som nybliven regissör/klippare, och jag vill bara tacka för

många grymt läsvärda trådar! Det kommer mycket mer från oss inom de närmaste månaderna, så håll utkik!

Fortsätt med ett grymt community!

// Johan

 

Vår kanalsida: Woolgather Media - Youtubekanal

 

Kata

En kort dokumentär om Nico Lauritsen och hans passion för Kung Fu.

 

Amnesia With A Chance Of Flashback

Konstfilm om en man som vaknar utan minne och hans utforskande av en mörk, tom stad.

 

Gear: Canon 550d m. 50mm 1,8

Zoom H1

Klippt i After Effects CS5

Länk till kommentar
Share on other sites

Klippt i After Effects CS5

 

Varför har du klippt i AE? :P Om du tycker det är krångligt att rendera ut en fil för att sen dra in den i premiere, fixa production premium-paketet. Då klipper du allt i premiere pro och de klipp du vill ändra på i AE högerklickar du på –> replace with AE composition.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har faktiskt aldrig reagerat på att det är krångligt att klippa i AE, men har hört att när man väl

testat att klippa i Premiere Pro, så kommer man aldrig orka klippa i AE igen :D

 

Det ska jag nog kolla in direkt, tack för tipset!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...