Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Nån som vet ett lätt och gratis klipp/redigerings program..?

Nybörjare
    Reg.datum
    sep 2005

Standard Nån som vet ett lätt och gratis klipp/redigerings program..?

Vet nån ett bra klipp/redigerings program men det måste vara lätt att klippa med... ^^

Besatt medlem Mr.Mans avatar
    Reg.datum
    jan 2003

Standard

Windows movie maker eller Avid free kan du ju prova.
    Show don´t tell
    www.sprocket.se

Nybörjare
    Reg.datum
    sep 2005

Standard

ok men vet du hur man kan fixa explotioner och sånt till filmen ?

Nybörjare
    Reg.datum
    sep 2005

Standard

mikkal skrev:
    ok men vet du hur man kan fixa explotioner och sånt till filmen ?

jag vill att en fågel som jag filmade ska sprängas...

Besatt medlem Anhools avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Oj, här har vi en nybörjare ser jag. (Inget illa menat med det)
    Sök gärna och kolla efter i de olika forumdelarna för du kommer med största säkerhet finna massor av svar på dina frågor eftersom de mesta redan har dragits upp.

Nybörjare
    Reg.datum
    sep 2005

Standard

Anhool skrev:
    Oj, här har vi en nybörjare ser jag. (Inget illa menat med det)
    Sök gärna och kolla efter i de olika forumdelarna för du kommer med största säkerhet finna massor av svar på dina frågor eftersom de mesta redan har dragits upp.

ok tack:P Jag är nybörjare :P Första seriösa projektet.... Har tänkt att börja jobba me film och eventuellt börja IT-MEDIA på högstadiet :P

mjg
    mjg är inte uppkopplad
    Besatt medlem mjgs avatar
    Reg.datum
    sep 2005

Standard

Köper man en Mac så ingår ett videoredigeringsprogram som hete iMovie. Att klippa video i det är asenkelt och latjolajban.
    "A patriot must always be ready to defend his country against his government"

Nybörjare
    Reg.datum
    sep 2005

Fråga Svårt...

Ja man undrar ju vart man skall börja när det gäller redigering.

Laddade ner Premiere Pro och kollade lite man fattar ju noll. Verkar vara så mega invecklat så man funderar lite på vad man gett sig in på.

Jag beställde Pinnacle system 9 får det nu i veckan hoppas att det e enklare så man kan börja någonstanns...

Men ni som kan så mycket är det alla dessa oänliga manualer som gäller eller hur har ni blivit så duktiga?

Nybörjare
    Reg.datum
    sep 2005

Standard

mjg skrev:
    Köper man en Mac så ingår ett videoredigeringsprogram som hete iMovie. Att klippa video i det är asenkelt och latjolajban.

jag vet att man får imovie men jag orkar inte köpa en mac bara för att få imovie då duger windows media player isåfall

Besatt medlem DanyaelXs avatar
    Reg.datum
    sep 2005

Standard

VirtualDub som du kan hitta här www.doom9.net eller så bode den finnas någonstans på sourceforge

Den är kraftfull och praktisk men kräver en del av användaren när det gäller den branta innlärnings kurvan.

annars är det möjligen filmGIMP som du kan hita på sourceforge oxså, men det är huvudsakligen ett specialeffekts program.

C.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Du kan också kolla upp Wax från debugmode.com. Ett gratis program med bla. partickeleffekter för explosioner, eld o.s.v. Men partiklar är visserligen ingen direkt nybörjar grej, men testar man inte så kommer man aldrig att lära sig

Besatt medlem Anhools avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Piggelin skrev:
    Ja man undrar ju vart man skall börja när det gäller redigering.

Laddade ner Premiere Pro och kollade lite man fattar ju noll. Verkar vara så mega invecklat så man funderar lite på vad man gett sig in på.

Jag beställde Pinnacle system 9 får det nu i veckan hoppas att det e enklare så man kan börja någonstanns...

Men ni som kan så mycket är det alla dessa oänliga manualer som gäller eller hur har ni blivit så duktiga?

Det gäller bara att leka runt och testa men jag har lärt mig mest av tutorials från internet. Finns massvis av dom till de lite populärare programen.