Gå till innehåll

Bytt till Premiere cc, mono blir till stereo


monnexs

Recommended Posts

Har bytt från cs6 till cc. Öppnade ett projekt i cc jag hållit på med i cs6. Verkade då som att inte projektet tog med sig inställningar för ljud till cc. Jag hade i cs6 inställt så att jag fick två separata monokanaler för varje klipp. I cc är alla klipp ihopslagna så inte ljudet är separerat. Hur gör jag nu med alla tidslinjer där ljudet slagits ihop?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror kanske jag uttryckte mig lite fel. Givetvis är inte alla klipp ihopslagna. Menade att ljudet i varje enskilt klipp är ihopslagna som en stereokanal istället för två separata monokanaler.

 

Jag importerade ett cs6 projekt från cc och har uppdaterat. Men bör jag kanske göra de ljudinställningar jag vill ha som standard innan jag importerar projektet?

 

Passar på med lite lite ros också. Fantastisk synkfunktion för ljud. Bara den gör det värt att uppgradera till cc!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Fint väder och sommar kom emellan därför blev det inte att jag skickade filen. Men nu när jag ändå tänkte göra det såg jag att jag måste ha blivit lite förvirrad av det lite annorlunda utseendet i CC. CC delar visst upp i "dual mono" men ljudmätaren visade samma levels för bägge kanalerna. Dock upptäckte jag när jag öppnade "audio track mixer" att kanalerna visst visar olika nivåer. Dock står det bara fx på klippen och jag förstår inte hur jag kan justera ljudnivåerna i klippen, direkt i tidslinjen. Skulle även vilja att ljudmätaren ger utslag på varje enskild monokanal och inte visa det som att vänster och höger är identiska, tror inte den gjorde det förut.

 

monnexs-albums-printscreen-picture5531-print-screen.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror det som hänt är:

 

- Monokanalerna från CS6 har "växlats" Standardkanaler som kan innehålla både Mono och Stereo (är osäker varför dock). Men om ditt ljud endast har mono kan det få två nivåmätare som slår identiskt.

- Angående ljudinställningarna på timeline har detta gjorts om en del till CC, se här: reTooled.net – Premiere Pro New Features – The New Timeline Panel

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...