Gå till innehåll

Musikvideo: Where Are You


svenzn

Recommended Posts

Where Are You är en blandning av musikvideo och kortfilm. Från början jobbade jag med manuset till en kortfilm, under samma period spelade en kompis låten som sedermera blev musikvideon för mig och jag kände att jag ville spela in något till den. Låten satt kvar och under tiden jag skrev manuset kände jag mer och mer att de två skulle passa ihop. Manuset hade redan minimalt med dialog, och det blev en spännande utmaning att berätta allt visuellt och inte använda några ljudeffekter.

 

Kom gärna med feeback och komentarer, både positivt och negativt välkomnas.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för feedback! Har du några exempel på när känner du att den blir omotiverat ojämn i färgerna, och hur du tycker att jag ska jobba mer med dem? När är det som du känner att det brister och när funkar det? :)

 

Gjorde ju som sagt en avvägning innan om jag skulle spela in som musikvideo eller kortfilm så jag kommer inte spela in den en gång till, men kul att du gillade skådisarnas prestationer och känner att du skulle se filmen igen i det formatet. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för att du tagit dig tid och kommit med konkreta exempel. Alla scener du anger angående färgerna är tillbakablickar i filmen och har färgkorrats annorlunda just för att de ska särskilja sig från resten. Därav olika färger i ex. 1:44 v 3:25 som är samma bild. Tack för feedback :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...