Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur ligger det till mellan Heroes och De drabbade?

Besatt medlem jonkanons avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Standard Hur ligger det till mellan Heroes och De drabbade?

Efter att ha konsumerat några avsnitt av Heroes som på många sätt är en mycket trevlig serie så har den redan nu lite för många gemensamma nämnare med den svenska serien "De Drabbade"

Min fråga är helt sonika...

Är Heroes resultatet av det bolag som köpte rättigheterna till De drabbade.

Heroes har givetvis en betydligt dyrare produktionsapparat bakom sig och det syns fetfett.

Sen kan man fortsätta att jämföra De drabbade med japanska serier och amerikanska osv...

Men just den här sammansättningen har Heroes och De drabbade mycket gemensamt.

/jon

Besatt medlem jbergmans avatar
    Reg.datum
    sep 2003

Standard

Har du lust att lista de likheter du ser mellan De drabbade och Heroes? Jag tyckte själv att De drabbade var en förbaskad smörja och gav upp efter ett fåtal avsnitt. Att det handlar om folk som visar sig ha superkrafter är naturligtvis en gemensam egenskap; likaså superkraften att få folk att göra vad man säger åt dem, men vad mer? Heroes har jag sett, men inte mycket av De drabbade.

/Jakob

Besatt medlem Java ex Machinas avatar
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

jag har sett Disco Kung Fu, lite av De drabbade, och Storm och kan med säkerhet konstatera att jag är allergisk mot Måns Mårlind och allt han gör.
    Att han gör den typen av genre-grejer i sverige förtjänar respekt, det är synd bara att han är så dålig på det.

Besatt medlem e93mws avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Java ex Machina Visa inlägg
    jag har sett Disco Kung Fu, lite av De drabbade, och Storm och kan med säkerhet konstatera att jag är allergisk mot Måns Mårlind och allt han gör.
    Att han gör den typen av genre-grejer i sverige förtjänar respekt, det är synd bara att han är så dålig på det.
    "Disco kung fu" är en helt strålande film. På pappret. Slutresultatet blev tyvärr sådär.
    MW Film

Besatt medlem Java ex Machinas avatar
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av e93mw Visa inlägg
    "Disco kung fu" är en helt strålande film. På pappret. Slutresultatet blev tyvärr sådär.
    jo men det är mest som regissör jag inte tycker han är särskilt duktig också.

Besatt medlem Christian van Caines avatar
    Reg.datum
    jul 2004

Standard

Gillar både Storm & Disco Kung Fu skarpt.
    Pax Vobiscum! Christian

Besatt medlem jonkanons avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

Spoiler

Jag fiskar mest efter info, men jag återkommer med vidare reflektioner och kanske kostar jag på mig att se om De drabbade också?

Annars får jag väl försöka fråga hans

/jon

Standard

De Drabbade låter ju helt underbart! Hur kan jag ha missat denna serie? Jag ska ta och se dem och återkommer sen för en djup diskution av De Drabbade vs Heroes
    André Hedetoft
    Geek Movie Director
    http://www.andrehedetoft.com

Medlem
    Reg.datum
    mar 2005

Standard Ehm

Måns Mårlind var med och gjorde Spung och är således en gud!

Varför han inte gjort nått liknande sen dess är dock en gåta