![]() |
|
|||||||
| Bli medlem | Nya inlägg | Dagens inlägg | Grupper | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | Hjälp/regler |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: May 2007
![]() |
yo! nu är mitt första riktiga Super8-projekt ute i etern! är ju inte skitnöjd med Ext-bilderna filmade med vision2 200T, fegade alldeles för mycket i överexponeringen. men INT med vision3 500T tycker jag ser bra ut med tanke på hur lite ljus jag hade o jobba med. kom gärna med synpunkter!
http://www.youtube.com/watch?v=rAb-lWy3DGY |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Besatt medlem
Registrerad: Sep 2006
![]() |
Halloy!
Kollade nu bara på bilderna utan musik. Men tycker du fick till inomhusfilmningen mycket bra. Det blir en alldeles egen känsla av 500T, något som även gör sig gott i underexponerade bilder. Däremot kan jag inte sluta tänka på hur det skulle sätt ut om du hade någon som gick med dig med en reflektor eller dylikt, som fått upp ljusnivån en aning. Men det var flera av dina springande åkningar som var ursköna, snygga med 500T. Kämpa på!
" filmkornen är inte fyrkantiga och lätta att räkna, som pixlar " - Kumpula, Kent " I wonder how people remember things who don't film, don't photograph, don't tape. How has mankind managed to remember? " |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nybörjare
Registrerad: Feb 2009
![]() |
Jag gillade också åkningarna! Riktigt sköna.
|
|
|
#4 |
|
Medlem
![]() |
tack så mycket! gillar också åkningarna. är med en glidecam, kanske ni fattar. har nåra skatesekvenser på framkallning som jag följde med inlines. kändes sjuukt smooth då, men får se
![]() ja en mobil reflektor hade kanske varit nåt.. hade nog kunnat öppna bländarn nåt snäpp till också, hade för mig att 500T blev lite finkornigare på typ 2,8 på testrullen. men som sagt, var lite feg hehe |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Besatt medlem
Registrerad: Oct 2006
![]() |
vad använde du för kamera? Ser riktigt schysst ut
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
![]() |
det är den klassiska Beaulieu 4008 zm2. the one and only
|
|
|
|
![]() |
| Dela med dig |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Filmer inspelade på super8 | Anhool | Filmcafé | 2 | 2008-01-16 20:23 |
| Musik hänger inte ihop med videon! | Slajf | Komprimering och streaming | 1 | 2006-09-30 12:22 |
| En bra Super8 kamera, till salu på Ebay. | Uppsala BildTeknik | Filmteknik | 12 | 2006-08-01 21:34 |
| Vilken Super8? | pld | Filmteknik | 12 | 2006-07-25 18:04 |
| Braun NIZO 6080 - bra super8 kamera? | beyondMyth | Filmteknik | 6 | 2006-01-19 20:02 |