Ett problem har uppstått, detta är mailen med kundtjänst på CDON och jag undrar nu om det någon som har bättre svar och idéer angående mitt problem.
JAG: Hej! Jag handlade X antal dvder innan jul och en av dem (har dock inte tittat på alla ännu) fungerade inte på min dator. Tanken slog mig att det kanske finns någon spärr som gör att man inte kan tittat på visa filmer för att förhindra piratkopiering för dvd fungerade i min kompis vanliga dvd. Problemet är ju det att jag inte har någon vanlig dvd så hur vet man vilka filmer som fungerar i datorn? Eller var det fel på min skiva?
CDON: Tack för ditt mail. Det är förmodligen programmet du använder i din dator. Testa att använda ett annat program så kanske det fungerar.
JAG:Tack för snabbt svar men det är tyvärr inte det som är problemet. Datorn hittar inte ens skivan. Om man stoppar in skivan så hör man att den försöker läsa den men ingenting händer, den försöker bara läsa skivan om och om igen. Har satt i den X anta gånger med samma resultat. Klickar man på DVD enheten så säger den, ”Stoppa i skiva”
CDON: Hej, jag beklagar detta, men då DVD filmen gick att se i en vanlig DVD-spelar så är ju inte filmen defekt och vi kan därför inte ta den i retur. Jag kan inte förklara varför du inte kan se filmen i din dator men då den går att se i en dvd-spelare så kan inte returen godkännas.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat